31.1.2015


Asunnon vaihto mielessä


Alkaa lauantai kääntyä jo iltaa kohti. Kävin päivällä kirpputorilla ja tietenkin myös ruokakaupassa. Kirpparilta en löytänyt juuri mitään, tai ainoastaan juuri sen tarpeellisen.
 Löytyi pari astiaa ja iltamenoja ajatellen pieni nahkainen laukku johon mahtuu puhelin ja ehkä huulipuna. Hinta ei päätä huimannut, maksoi vähän päälle euron.  
Olen asustellut tässä talossa jo melkein puoli vuotta, mutta jo muuttaessani tänne oli selvää, että tämä ei ole "loppusijoituspaikkani", vaikka olen viihtynyt tässä asunnossa tosi hyvin.
 Talo on vanha, vankka kivitalo josta on kauniit näkymät järvelle, iso luonnonmukainen piha korkeine mäntyineen.  Mutta, mutta olen tässä vuokralla ja sehän ei pidemmän päälle ole järkevää. 
Olen käynyt katsomassa myytävää asuntoa tuossa vähän matkan päässä. Se talo on myös vanha kerrostalo, mutta siihen on tehty julkisivun ja yleisten tilojen remontti.
 Ehkä tärkein pontti minulle on talon sijainti. Se on aivan järven rannassa, tavallaan kuin niemessä. Asunto on talon päädyssä ja sieltä on kahteen suuntaan hienot näköalat järvelle ja talon takana on vielä lampi. Ympärillä on kaunis luonto ja hyvät lenkkimaastot. 
                                                               
                                           Kesäinen kuva on asunnon rannasta. Kuva kopioitu myyjän esitteestä.
 Asuntoasiassa riittää pohdittavaa vielä pitkäksi aikaa. Se vain pelottaa, että siihen päätyasuntoon on ihastunut minun lisäkseni joku toinenkin. 
        
Ulkona sataa lunta oikein pyryttämällä. Aattelin olla uskalikko ja lähteä lenkille tuonne pimeään ja tuiskuiseen ilmaan. 

Minna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti